"لن اجعل مشاعري ارضا يداس عليها بل سماء يتمنى الجميع الوصول اليها"

"انا امراة لا انحني لالتقط ما سقط من عيني"


Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Photobucket



BLOGGER



Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket




Photobucket



My Photo
Name:
Location: بلاد تبحث عن هويتها

حروفي عربية لو حاولت تركيبها تقليبها يا ذا الاجتهاد ستغرق بين سكناتها أناتها حكاويها المفرحة المتلفعة بالسواد فك الحروف انت ومنجميك فلن تجد خلف ترهاتهم اليقين فالميزان الراسخ ايها الجاهل لن تستحيله اثقال السنين







دماء الابرياء

نحن بخير

وعاد الشتاء

عيد سعيد

ألف يوم في فينيسيا

خيوط العنكبوت

الجبل الخامس- باولو كويلو

احلامي

توضيح واعتذار

لحظات




علا من غزة
سمراء النيل
ابن ناصر
دماغي
القسام فيلم
عايز اتجوز
eric matt
ايمي وكوكا
قصاقيص مشاعر
الكرمة قلبي المؤمن
راجي عفو الله
حياتنا كلمات
ذو النون المصري
هوامش
في حب فلسطين نلتقي
manosh24/7
proid
قائد
حصان بري
الساعة 6
من مجهول
الغزالي
صاحب القهوة mr-coffee
ثائر
الارموطي
صاحب البوابة
احمد شارم
السيد- بلا اسم
مايكل-michealitoo
كلام من القلب
يوميات زوج مخنوق
غادة عايزة تتجوز
قصاقيص ورق
محاسن صابر
مدام كعبولة





free web counter



قراء كلماتي

06 February, 2008
اكون او لا اكون






انا من وددت ان اكون او لا اكون




ومن نسيج العلم كحلت العين والجفون




انا دون قلمي من اكون



دونه لن اكون





اتحسبن اني ارتويت من شلالات العيون





حبي للعلم فاق على مدار الايام والسنون





لي في هوى الاقلام جنون





فحروفي تريد ان تضيء على السطور بأنواع الفنون





تنزع الضغينة من القلوب وتتحدى الشجون






أبيت إلا النزاع بين ان اكون او لا اكون





فإما كلمة حرة وإما ان اسير الى المنون



Labels:

12 Comments:

فى البداية ربنا يوفقك ياسمينا ويكون قلمك وكل كتاباتك كالسيف تنتشر وتغزو العالم وان شاء الله هتكونى اعظم كاتبه فى الدنيا كاتبه تبحر باافكارها فى الكون تناقش تداعب تحارب حتى تصل الى القمة بل اعتقد ان القمة هى التى ستصل اليكى لانكى تستحقى ذلك

6/2/08 9:03 pm  


يسلم قلمك ياسمينا

الطموح وحب العلم واضحين جدا بكلماتك

ان شالله بتضلي كلماتك حرة كحرية روحك وقلبك

بس ليش القلم الي بالصورة مكسور !؟

6/2/08 11:21 pm  

طيب ليه القلم مقصوف

شوفى قلم يكون له سن علشان الطموح يكمل


تحياتى

7/2/08 9:45 am  

القسام

شكرا جزيلا لكلامك الرائع
اللي اتمنى احقق ولو جزء بسيط منه

تحياتي

________

علا

عزيزتي من زمان ما شفتك اتمنى تكوني بخير

وفعلا انا غيرت الصورة عشان خاطرك
:))

_________
الطائر الحزين

انا غيرت الصورة
والقلم صار بسن
:)

تحياتي

8/2/08 5:51 pm  

كفتنا الكلمات القليله في التعريف بصاحبتها و في اهتماماتها و هواياتها
تحياتي

9/2/08 10:35 pm  

Congratulations Egypt!!!!!!!!!!

10/2/08 5:19 pm  

اولا انا سعت بوجودك عندى فى المدونه ثانيا انا سعيده اللى اتعرفت على حد من فلسطين لان اهل فلسطين ليهم معزه خاصه الى قلبى
واللى انا فهمته انك من عرب 48 اللى موجوده فى الاحتلال الاسرائيلى صح كده ولا ايه
ثالثا
جميل قوى تعبيرك عن القلم بالصوره الجميله دى
وفعلا لاتتقدم الامم الا بالعلم والقلم
تحياتى ولاء

12/2/08 9:04 pm  

عرب 48

معرفش ليه طول عمري متعاطفه معاهم

يمكن عشان هم من وجهة نظري ناس ماخرجوش من ارضهم سنة 48 واللي حصل ان العرب خونوهم والصهاينه كمان خونوهم

الصهاينه يتحرقو مش مهم

لكن اللي خون اخوه عشان ماسبش أرضه دي اللي طول عمرها لغز بالنسبه لي

تسعدني معرفتك

12/2/08 10:44 pm  

انا بتبسط اوي لما الاقي مدونين حلوين اسمهم علي اسمي
اتمني اني اتواصل معاكي

ياسمين
ميس دوت=نوجا+ياسو

7/3/08 2:00 pm  

هاي ياسمين عجبتني اوي اكون او لا اكون هوه ده السهل الممتنع اللي بيقول علية ربنا معكي و تكتبي حاجات حلوه كتير

8/3/08 5:58 pm  

حلوهقوى يا ياسمين اكون او لا اكون جميله واننتى إحساسك بالكلمات حلووووو

15/3/08 2:51 am  

كلماتك حلوة اوي

3/5/08 1:31 am  

Post a Comment

<< Home